Te-ai trezit, iti deschizi cu greu ochii, iar gandul deja iti zboara la cafeaua de dimineata. Iar acest gand parca te mai pune putin pe picioare. Apoi mirosul cafelei!.,.Da, deja te simti mult mai bine! Iti suna cunoscut? Ei bine, da, cafeaua are rolul unui mic motoras capabil sa iti furnizeze energie si sa te puna in miscare. Ce te faci insa dupa ce efectul cafelei a trecut? Sau daca anumite probleme de sanatate nu iti permit sa bei lichidul magic? Sau daca pur si simplu nu iti place sau nu vrei sa bei cafea? Iata mai jos o lista generoasa cu ce alimente sa consumi daca vrei sa ai o energie de invidiat.

Iar daca nu demult vorbeam despre alimentele care ne fura energia (vezi articolul “Ce alimente ne fura energia”), iata in cele ce urmeaza care sunt cele mai bune alimente care te vor face sa te simti plin de vitalitate.

Alimente pentru o energie de invidiat
  • Cereale

Combinate cu lapte, iaurt, suc, acestea ne fac sa ne simtim plini de energie pentru o perioada indelungata. Cerealele elibereaza zaharul intr-un ritm lent, oferind un nivel constant de energie.

  • Ovazul

Pe lnga energie, acesta ajuta si la imbunatatirea puterii de concentrare (vezi si “Cum sa cresti eficient concentrarea si atentia”).

  • Semintele incoltite

Acestea ajuta la revitalizarea si regenerarea organismului. Semintele incoltite reprezinta o sursa bogata de antioxidanti, minerale, proteine, enzime si fibre.

  • Nucile

O ceasca de mieji dimineata reprezinta o adevarata binefacere pentru organism. In afara de faptul ca te vei simti plin de energie, nucile sunt extraordinar de benefice pentru creier (citeste si “Lista celor 16 alimente benefice pentru creier si memorie”).

  • Alunele

Acestea reprezinta o sursa de proteine si grasimi sanatoase ce ofera energie si combat totodata senzatia de foame.

  • Strugurii

Consumati ca atare sau sub forma de suc (simplu sau in combinatie cu alte fructe si legume), acestia reprezinta o adevarata binefacere pentru sanatate. Strugurii reprezinta o sursa bogata de magneziu si va vor oferi energie pentru o perioada indelungata de timp.

  • Stafidele

Micile bobite aurii reprezinta o excelenta alternativa daca nu ai struguri proaspeti. Dulci, gustoase, satioase, te vor face sa te simti energic, plin de vitalitate! De asemenea este bine de stiut ca fac minuni in cazurile de anemie si ca reprezinta o bogata sursa de antioxidanti.

  • Portocalele

Acestea sunt bogate in fibre si vitamine si au un efect energizant foarte rapid.

  • Piersicile

De asemenea confera o energizare rapida si sunt pline de vitamine si fibre. Piersicile sunt foarte usor de asimilat de catre organism si sunt foarte utile in detoxifierea acestuia.

  • Bananele

Bogate in minerale si vitamine, acestea stimuleaza energia si sunt recomandate in special persoanelor care fac efort fizic, de exemplu sportivilor. Mai trebuie spus ca o singura banana contine cantitatea zilnica de glucoza necesara pentru creier.

  • Pestele

In special pestele gras (de exemplu somonul). Acesta este bogat in omega-3 si antioxidanti si ar trebui inclus cat mai des in alimentatie.

  • Ananasul

Ananasul este bogat in vitamine (mai ales in complexul de vitamine B), potasiu si calciu si reprezinta o buna sursa de energie.

  • Legumele verzi

De exemplu broccoli sau spanacul. Acestea reprezinta o sursa bogata de coenzima Q10 care are un rol deosebit de important in producerea de energie la nivel celular.

  • Ouale

Galbenusul de ou reprezinta o sursa excelenta de proteine si este bogat in complexul de vitamine B. Mai mult, acestea contin vitamina D care ajuta la mentinerea sanatatii oaselor.

  • Avocado

Satios, bogat in omega-3 si plin de vitamine , acesta reprezinta de asemenea o bogata sursa de vitalitate.

Sfaturi utile pentru o energie de invidiat

Desigur ca in afara de alimentatie, si stilul de viata in general joaca un rol important in mentinerea starii de bine. Iata cateva sfaturi utile in acest sens:

  • Nu ignora perioada de somn: incearca sa dormi cel putin cele 7 ore necesare refacerii organismului, iar somnul sa fie unul odihnitor.
  • Nu manca seara dupa ora 19. Desi stiu ca acest lucru este uneori foarte greu de realizat. Insa toate organele tale au nevoie de odihna, iar acest lucru nu se va intampla daca mananci prea tarziu.
  • Sportul (si nu ma refer neaparat la sportul de performanta), are un rol deosebit de important in mentinerea energiei. O persoana obisnuita sa faca miscare, se va simti mult mai plina de vitalitate decat o persoana sedentara. Macar cateva miscari de inviorare in fata geamului deschis, si vei vedea ca te vei simti mai bine si mai plin de energie.
  • Multe persoane au tendinta sa isi “risipeasaca” la propriu energia, pentru lucruri lipsite de imprtanta. Intocmeste-ti o lista de prioritati, fa-ti un program si incearca sa faci activitati care iti plac. Acestea cu siguranta iti vor “incarca bateriile” si te vor ajuta sa te simti mai bine.

Susține blogul, dă articolul mai departe:

Distribuie: