Articolul de astazi va fi despre rolul alimentelor alcaline in sanatate. Si asta deoarece foarte multe boli au la baza aciditatea crescuta din organism. Alimente procesate, condimentate si in general un stil de viata nesanatos, duc la cresterea acestei aciditati. Fapt care, la randul sau, afecteaza negativ sanatatea. Din fericire insa, exista metode prin care putem sa “echilibram balanta”: prin sport, printr-o hidratare corespunzatoare si, mai ales, prin alimentatie. Iar aici,  natura ne vine in ajutor si ne pune la dispozitie o intreaga serie de alimente alcaline.

Asadar, sa vedem in cele ce urmeaza, care sunt cele mai alcaline alimente, benefice pentru sanatatea ta si a familiei tale.

Alimente alcaline – cu cel mai puternic efect alcalin
  • Lamaia

Contrar parerii gresite cum ca lamaia este acida, de fapt aceasta ocupa un loc fruntas in lista celor mai alcaline alimente. In plus, are o serie intreaga de beneficii pentru sanatate (mai ales  datorita continutului ridicat de vitamina C). Si desigur, are beneficii si pentru intretinerea frumusetii naturale (vezi mai multe in articolul “Cum sa ai un par mai des, mai frumos, mai sanatos”).

  • Ananasul

Este un aliment foarte alcalin si este de mare ajutor si in curele de slabire.

  • Portocalele

Acestea sunt si foarte bogate in vitamine (mai ales vitamina C) si calciu si sunt nu doar gustoase si aromate, ci si foarte benefice pentru sanatate.

  • Avocado

Pe langa efectul alcalin puternic, avocado este plin de acizi grasi mononesaturati, fiind foarte benefic si pentru sanatatea inimii (citeste mai multe in articolul “Alimente care te ajuta sa iti prelungesti viata”).

  • Spanac

Spanacul este de asemenea si foarte alcalin, in plus abunda in vitamine (A, K, B1, B2, B3, C), magneziu, acid folic, etc. Acesta protejeaza creierul si imbunatateste memoria.

  • Morcovii

In plus, acestia sunt deosebit de importanti in mentinerea sanatatii in general si in mod special a vederii (sursa bogata de betacaroten).

  • Brocoli

Desi poate ca nu este una dintre cele mai indragite legume, aceasta se afla insa in topul celor mai sanatoase alimente din lume. Recunosc ca pana nu demult, nici eu nu prea o agream. Insa incet, incet am ajuns sa o iubesc. Mai ales gatita inabusit si in combinatie cu sos alb, credeti-ma, este super gustoasa!

  • Conopida

Este bogata in nutrienti, antioxidanti si vitamine (precum C, K, B6).

  • Varza

Este de asemenea o leguma bogata in fitonutrienti, vitamine (A, C, K) si antioxidanti naturali.

  • Seminte crude de floarea soarelui

Acestea sunt de asemenea si foarte bogate mai ales in vitaminele E, B1, B6, in acid folic si minerale (magneziu, seleniu, etc).

  • Uleiul de masline

In afara de faptul ca este un aliment alcalin, este de asemenea foarte bogat in vitamina E si are multe beneficii asupra sanatatii si multe utilizari in cosmetica (vezi si “Remedii naturiste utile, pentru pielea uscata, deteriorata”).

Alimente alcaline – cu efect alcalin mediu
  • Banana

Nu este doar un aliment alcalin, ci si o bogata sursa de vitamina B6 si potasiu.

  • Strugurii

De asemenea sunt bogati in vitamine si antioxidanti, fiind foarte buni pentru sanatate (si pentru mentinerea unei tensiuni arteriale optime).

  • Piersici

Pe langa faptul ca sunt extrem de gustoase si aromate (recunosc ca sunt printre fructele mele preferate), acestea sunt si foarte bogate in betacaroten. Sustin vederea, protejeaza sistemul nervos, sunt de ajutor in digestie, plus multe alte beneficii asupra sanatatii.

  • Caise

Un alt fruct foarte gustos si util totodata pentru sanatate, bogat in potasiu, calciu, vitamina A, vitamina B6, magneziu, etc.

Alimente acide

Aici sunt incluse in general bauturile alcoolice si cele de tip cola sau cafea, alimentele condimentate, lactatele, carnea si preparatele din carne, painea alba, orezul alb, indulcitorii artificiali, alimentele prajite, uleiurile hidrogenate, margarina, ouale, pastele, alunele. Desigur ca daca unele dintre acestea nu ne aduc beneficii, ci dimpotriva, altele insa nu ar trebui excluse total din alimentatie, deoarece au totodata si beneficii asupra sanatatii.

Iata si cateva dintre consecintele negative asupra sanatatii, provocate de un pH prea acid:
  • Tulburari hormonale
  • Vitalitate scazuta
  • Digestie lenta
  • Boli ale rinichilor si vezicii urinare
  • Afectiuni cardiovasculare
  • Boli digestive (de exemplu balonare sau reflux gastric)
  • Imunitate scazuta
Sfaturi utile
  • Cercetarile in domeniu au aratat ca nu doar mancarea, ci si emotiile influenteaza nivelul pH-ului. Astfel, emotii precum teama, grijile, invidia, provoaca aciditate in organism, in timp ce emotii precum bucuria, succesul personal, creeaza alcalinitate.
  • De asemenea, mancatul “in fuga”, cu ochii in TV/laptop/telefon, sau vorbitul in timpul mesei, cresc aciditatea in organism. Asadar, incearca sa mananci calm, fara sa vorbesti prea mult si mestecand bine mancarea, daca vrei sa cresti nivelul de alcalinitate.
  • Tot pentru cresterea nivelului de alcalinitate in organism, ar fi bine sa iti creezi obiceiuri sanatoase: incearca sa faci sport (si nu neaparat de performanta), sa te hidratezi corespunzator, sa dormi suficient, etc.

Susține blogul, dă articolul mai departe:

Distribuie: