Mi se pare foarte important ca sa vorbesc despre acest subiect deoarece traim intr-o lume a vitezei, a termenelor-limita, intr-o lume in care este foarte important sa te poti concentra asupra a doua-trei lucruri in acelasi timp. Seful ti-a cerut sa termini astazi proiectul (daca se putea ieri, si mai bine), in acelasi timp trebuie sa mai raspunzi la vreo cateva mesaje importante, in plus sa nu uitam de cursurile de inot al celui mic.

Iar seara te trezesti ca te-ai dus intr-un loc sa iei ceva anune, dar cand ai ajuns acolo ai uitat ce trebuia sa iei (va suna cunoscut?), sau ca ai uitat de un eveniment important, etc. Asta se intampla din cauza ca de multe ori ne supra-solicitam creierul, iar acesta pur si simplu isi cere dreptul la putina “odihna”.

In aceste conditii, cred ca este important de stiut ca exista cateva metode foarte eficiente prin care ne putem creste atentia si capacitatea de concentrare si memorare.

Cum sa dezvolti atentia, memoria si concentrarea

Alimentatia

Aceasta joaca un rol foarte important in acest sens. Daca doriti sa aveti o putere de concentrare mai buna, am pregatit mai jos o lista cu alimentele pe care ar trebui sa le includeti in alimentatie cat mai des:

  • Broccoli;
  • Galbenusul de ou;
  • Sfecla rosie, una dintre cele mai nutritive plante pentru creier;
  • Nuci (importanta sursa de vitamina E);
  • Spanac;
  • Somon si in special pestele gras, bogat in omega-3;
  • Rozmarinul ajuta creierul impotriva neurodegenerarii;
  • Avocado, bogat in vitaminele K, B, C, E si acid folic, foarte important pentru creier.
Oxigenarea creierului

Este foarte important sa ne oxigenam creierul daca vrem o memorie mai buna si o putere mai mare de concentrare. “Mens sana in corpore sano” spune un celebru dicton si intr-adevar, corpul si creierul se afla intr-o stransa legatura si armonie. Astfel, exercitiile fizice in aer liber (nu la sala) sunt foarte importante. Daca nu aveti timp sa faceti sport in mod special, atunci profitati de orice ocazie pentru a merge pe jos.

Somnul

Acesta este foarte important, iar daca nu aveti efectiv timp sa dormiti macar sapte ore pe noapte, atunci incercati sa aveti un somn “de calitate”(puteti citi mai multe si in articolul “Cum sa ai o zi perfecta in fiecare zi”). Pentru asta respectati cateva reguli simple: camera in care dormiti sa fie foarte bine aerisita, alungati orice grija, nu adormiti cu privirea in tableta, TV, etc. Mai bine incercati sa cititi o carte inainte de culcare. Apropo de asta, daca doriti o carte buna dar nu aveti timp sa mergeti la librarie, puteti comanda aici de pe Libris.ro dintr-o gama foarte varita de titluri (plus oferte si reduceri la multe produse).

Exercitii pentru o memorie mai buna

Deoarece si creierul poate fi “antrenat”, iata in continuare cateva exercitii simple prin care va puteti imbunatati memoria:

  • Incercati zilnic sa memorati cateva versuri dintr-o poezie;
  • Dezlegati o integrama;
  • Mergeti periodic la cursuri de sah (sau jucati jah acasa, cu familia si prietenii);
  • Cateva exercitii de matematica.
Zambiti

Stiu ca zambetul este o urmare a unei stari sufletesti bune, insa se poate si invers. Deci chiar daca uneori este greu si nu prea aveti chef sa zambiti, incercati totusi. Asta va influenta starea voastra de spirit, va veti simti mai bine, iar o stare sufleteasca buna, duce la o putere crescuta de concentrare.

Evitati informatiile inutile

De-a lungul unei zile ne incarcam de multe ori memoria cu informatii inutile. Incercati sa le evitati si veti vedea foarte curand rezultatele.

Relaxarea si odihna

Atat creierul, cat si intregul organism au nevoie de putina relaxare si odihna. Deci incercati macar din cand in cand sa iesiti din cotidian si sa va relaxati. Iar daca vreti ceva idei de petrecere a timpului liber in casa (ca tot a venit vremea rece), puteti gasi pe Lexshop.ro multe idei in acest sens. Puteti arunca o privire (si chiar comanda produse) cu un simplu click aici.

Daca acest articol v-a placut, nu uitati sa dati un share catre prietenii vostri si sa va abonati pentru a nu pierde cele mai noi si utile articole.

Susține blogul, dă articolul mai departe:

Distribuie: