Desi poate ca pare banala, totusi stevia “ascunde” in simplitatea ei beneficii minunate pentru sanatate. Acesta este si motivul pentru care astazi vreau sa vorbesc mai pe larg despre acest subiect. Ce proprietati si ce beneficii are minunata stevie dar si despre cateva idei de preparate culinare simple si la indemana, vei putea citi in materialul de astazi.

Despre stevie: proprietati
  • antiglicemice
  • antihipertensive
  • antibacteriene
  • antiseptice
  • antioxidante
  • expectorante
  • depurative
  • laxative
  • astringente
Despre stevie: ce contine

Stevia contine o lista intreaga de substante nutritive atat de necesare organismului nostru. Dintre acestea fac parte si urmatoarele substante:

  • vitaminele A, C, K
  • minerale: fosfor, zinc, magneziu, fier, potasiu, calciu, seleniu
  • antioxidanti precum kampferol
  • tanini
  • ulei volatil complex
Despre stevie: beneficii

Asa cum am promis, iata mai jos cateva dintre beneficiile pe care stevia le aduce organismului si sanatatii:

  • Detoxifica organismul, protejeaza colonul si combate obezitatea

Pigmentii din compozitia steviei au un rol foarte important in reglarea greutatii corporale, ajutand organismul sa elimine kilogramele in plus.

  • Elimina surplusul de lichide din tesutul adipos

In urma studiilor efectuate in acest sens, s-a constatat ca stevia actioneaza ca un diuretic natural, ajutand organismul sa elimine lichidele in exces.

  • Usureaza procesul de digestie

Stevia stimuleaza tranzitul gastro-intestinal, ajuta la eliminarea bilei, favorizeaza digestia si ajuta la eliminarea reziduurilor alimentare.

  • De ajutor pentru a reduce tusea

Proprietatile expectorante si antibacteriene fac din stevie un ajutor de nadejde pentru a diminua frecventa si intensitatea acceselor de tuse.

  • Combate anemia si reface organismul in perioada de convalescenta

Datorita continutului de fier dar si al celorlalte vitamine si minerale, stevia combate cu succes anemia, remineralizeaza organismul si il ajuta sa se refaca in perioada de convalescenta. Stevia este un remediu excelent pentru a pune pe fuga astenia de primavara. Si nu doar un remediu eficient, ci si gustos.

  • Scade nivelul zaharului din sange

Stevia contine substante dulci denumite glicozide, care nu sunt metabolizate de catre organism. Acestea sunt eliminate fara ca vreo calorie sa fie absorbita. In plus, stevia reduce pofta de mancare si de dulciuri si este recomandata persoanelor care sufera de diabet de tip I si II.

  • Reduce tensiunea arteriala

In acest sens stevia se consuma in stare naturala, nepreparata termic, adaugata de exemplu in salate. De asemenea, se poate consuma sub forma de infuzie, cate 2-3 cesti pe zi.

  • Scade oboseala fizica si psihica si confera vitalitate

Datorita vitaminelor si mineralelor continute, stevia ajuta la reducerea oboselii atat fizice cat si psihice. Astfel ca o salata de legume care sa contina si stevie proaspata, reperezinta o cale sigura de a te simti din nou energica si plina de viata.

Stevia – contraindicatii

Aceasta nu este recomandata mamicilor care alapteaza, deoarece substantele din stevie ajung in laptele matern si pot provoca diaree sugarului.  De asemenea, nu este un aliment recomandat persoanelor care au un stomac sensibil.

Cum poti sa consumi stevia

Desigur, cel mai indicat este sa consumi stevia ca atare, nepreparata termic, adaugata in diverse salate. Mai poti sa faci si infuzie de stevie sau poti adauga frunzele proaspete in diverse preparate culinare. Acestea vor fi cu siguranta nu doar mai sanatoase, ci si mai gustoase. Iata mai jos si cateva idei:

  • Stevie cu orez

Este o mancare nu doar sanatoasa, ci si foarte gustoasa. Si foarte important, se prepara repede si usor.

  • Ciorba de legume cu stevie si loboda

Desigur, daca vrei poti sa adaugi stevia si la ciorbe care contin carne. Insa mie imi place mult o ciorba de primavara, cu multe legume, cu stevie si cu loboda.

  • Alte preparate culinare care merg de minune cu stevie:

placinte, omlete, la sarmale (pe post de foi pentru sarmale), adaugata in diverse tocane (indiferent ca faci tocana care contine carne sau tocana de post, doar cu legume), etc.

Si pentru ca de cand tot scriu la acest articol si tot vorbesc despre mancare, mi s-a facut o foame de lup, asa ca o sa inchei acum si o sa merg sa caut prin gradina niste stevie. Poate reusesc sa culeg macar de-o salata. Inainte de incheiere insa, inca un sfat: nu gati stevia in vase de aluminiu sau de fonta deoarece aceasta va capata un gust metalic neplacut.

Nu uita ca imi poti scrie aici, pe ProSanatateSiNatura.ro la rubrica “Comentarii”. Asadar, daca mai stii si alte retete in care poti sa adaugi stevie, nu ezita sa ni le impartasesti si noua. Te astept cu drag!

Susține blogul, dă articolul mai departe:

Distribuie: