De ce acest articol? Deoarece alimentatia este deosebit de importanta atat pentru adulti, cat mai ales pentru copii. Deoarece acestia se afla acum in plina dezvoltare si au nevoie de o dieta cat mai diversificata si cat mai sanatoasa. Si cu toate ca nu va spun ceva nou (cu siguranta stiti asta deja), totusi de multe ori nu avem timp sa pregatim un mic dejun adecvat. Nici pentru noi, si nici pentru copiii nostri. Astfel mi-am zis sa scriu cateva idei pentru un mic dejun sanatos, consistent, echilibrat si nu in ultimul rand, cu preparare rapida.

Mic dejun sanatos – reteta 1
  • Omleta din: 2 oua, branza, putin lapte (eu adaug lapte si astfel omleta devine mai “usoara”, mai pufoasa), putin marar verde tocat, sare si piper dupa gust. Se orneaza cu feliute de ardei gras rosu, se presara si deasupra putin marar sau patrunjel tocat. Eu ca sa va spun sincer presar si putin cimbru pentru ca sunt fan condimente in general si fan cimbru (si busuioc) in special. (vezi si articolul „Savoare si sanatate in ….condimente”).
  • Un pahar cu suc de portocale facut in casa. Nu va speriati, nu trebuie sa scoateti robotul de bucatarie pentru asta. Eu am o cana din aceea speciala (se gaseste mai pe la toate magazinele cu plasticarii si nu este deloc scumpa), tai 2-4 portocale in jumatati (depinde de cate persoane sunteti) si le storc apoi cu ajutorul canii. Rapid, simplu si fara multa mizerie in jur.
Mic dejun sanatos – reteta 2
  • Un bol de iaurt cu cereale integrale. Daca aveti parte de mofturosi la masa, puteti adauga in iaurt si o lingurita de miere de albine. In plus, aceasta este de asemenea foarte sanatoasa. Sincer, eu asa procedez. Daca vreti, puteti inlocui iaurtul cu lapte. Fata mea mai mare mananca foarte bine lapte cu ovaz de exemplu. M-am folosit de faptul ca iubeste caii si i-am spus ca acestia manaca ovaz ca sa aiba energie.
  • Cativa mieji de nuca (sau de migdale, depinde de gusturi), plus cateva caise deshidratate (sau smochine, ce preferati). In plus nuca este foarte buna pentru creier (vezi articolul „Cum sa cresti eficient concentrarea si atentia„). Asadar ar trebui sa fie nelipsita mai ales din alimentatia copiilor.
Mic dejun sanatos – reteta 3
  • Bineinteles, clatite. Cred ca toti copiii le iubesc si nu se fac greu, mai ales daca pregatiti aluatul seara (peste noapte, il pastrati in frigider). Eu fac aluat simplu de clatite: din 2-3 galbenusuri de ou, faina, putina sare si lapte. Apoi le puteti umple cu ce va place: branza rasa (de exemplu cas putin sarat + urda + putina smantana + putin marar tocat marunt). Doua clatite le puteti umple cu acest amestec, apoi 1-2 clatite cu gem de fructe (de preferat facut in casa). Uneori (dar nu prea des), mai puteti “trisa” si in loc de gem, sa umpleti clatitele cu o crema de ciocolata. Ehei, cei mici se vor bucura de surpriza, cu siguranta.
  • Un pahar cu suc de fructe facut in casa. Asa cum am spus, prefer sucul de portocale.

Sfaturi bonus

  • Nu “sariti” niciodata peste micul dejun. Toate mesele sunt importante, insa micul dejun in mod special.
  • Nu mancati alimente nesanatoase la micul dejun, din lipsa de timp (gen mancare fast-food si sucuri cumparate). In special in cazul copiilor este foarte important ce le dati sa manance. Ca sa nu mai vorbim de faptul ca acum se formeaza si obiceiurile. Si cum se vor invata acum, cam asa vor manca mereu. O vorba din popor spune “suntem ceea ce mancam”. Deci, daca vreti sa fiti sanatosi, trebuie sa aveti grija sa si mancati cat mai sanatos.

Daca mai aveti si alte idei pentru un mic dejun sanatos si cu preparare rapida, nu ezitati sa le impartasiti cu noi, in sectiunea “comentarii”.

Susține blogul, dă articolul mai departe:

Distribuie: