Cine nu si-ar dori o memorie mai buna si un creier mereu tanar? Iar alimentatia joaca un rol esential in aceasta privinta. Desigur ca pe masura ce inaintam in varsta, intregul nostru organism imbatraneste. Inclusiv creierul. Ce spun insa specialistii? Ce ar trebui sa consumam pentru a ne imbunatati memoria si pentru a ajuta creierul sa se mentina “in forma”? Asadar, fara prea multa vorba, iata mai jos lista celor 16 alimente benefice in acest sens.

  • Pestele

Si in special pestele gras, deoarece este o sursa bogata de proteine si acizi grasi omega-3. Acesta  este esential pentru un creier sanatos si scade riscul de atac cerebral, incetinind deterioararea celulelor creierului.

  • Nucile

Acestea sunt printre cele mai bune alimente pentru creier deoarece sunt bogate in vitamina E. S-a constatat ca vitaminaE  scade rata de degradare a memoriei.

  • Ciocolata neagra

Reprezinta un bun antioxidant si de asemenea contine cafeina care imbunatateste capacitatea de concentrare.

  • Avocado

Acesta este cu adevarat un super-aliment. Contine aminoacizi ce contribuie la formarea proteinelor complexe, este bogat in vitamine (inclusiv B9, adica acidul folic ce este esential pentru creier), bogat in omega 3, sursa extraordinara de vitamina E, etc. Avocado participa la prevenirea pierderii memoriei si este un fruct recomandat persoanelor care sufera de Alzheimer.

  • Cereale integrale

Acestea influenteaza pozitiv functiile creierului. Asadar include cat mai des in alimentatie ovazul, orezul brun, painea integrala, etc.

  • Afinele

Si in general fructele de padure. Acestea sunt bogate in antioxidanti, vitamine si fibre si protejeaza creierul si de asemenea, protejeaza si contra stresului.

Acesta este bogat in colina, ce este un nutrient cu rol esential in buna functionare a creierului.

  • Sfecla rosie

Sfecla rosie reprezinta una dintre cele mai nutritive plante pentru creier si nu numai (despre beneficiile ei vom vorbi mai pe larg intr-un articol viitor).

  • Spanac

Spanacul reprezinta o sursa bogata de vitamine precum A, K, B1, B2, B3, C, de magneziu, potasiu, acid folic, luteina, etc. Acesta protejeaza creierul si imbunatateste memoria. Si in general legumele cu frunzele verzi sunt deosebit de benefice pentru creier si memorie.

  • Bananele

Pe langa alte elemente atat de necesare sanatatii, trebuie sa spunem faptul ca o singura banana contine cantitatea zilnica de glucoza necesara penru creier.

  • Vinetele

Acestea imbunatatesc comunicarea dintre celulele cerebrale si moleculele mesagere, contribuind astfel la buna functionare a creierului.

  • Legumele crucifere

Legumele crucifere precum varza, conopida sau brocoli, au ro benefic in “conservarea” memoriei la varste inaintate. Si in general legumele, deoarece acestea sunt pline de vitamine, minerale si elemente atat de necesare nu doar pentru creier, ci si pentru buna functionare a intregului organism.

  • Cafeina

Un bun stimulent pentru creier ce ajuta la cresterea capacitatii de concentrare. Asadar o ceasca de cafea sau de ceai verde, pot fi de un real ajutor.

  • Iaurtul

Acesta contine minerale si probiotice, dar si vitaminele B care au rol benefic in buna functionare a sistemului nervos.

  • Usturoiul

Pe langa efectele sale antibacteriene si antivirale capabile sa combata infectiile, usturoiul este si un bun antioxidant ce contribuie la mentinerea sanatatii creierului (citeste mai multe in articolul „Un leac pe zi: despre usturoi, beneficii si retete„).

  • Sucul de struguri

Acesta imbunatateste semnificativ memoria si aptitudinile motorii.

Sfaturi utile

Pe langa alimentatie, este bine sa mai tii cont si de alte cateva sfaturi daca vrei sa ai o memorie buna si un creier tanar.

  • Respecta-ti perioadele de odihna: dormi suficient iar somnul incearca sa fie unul calitativ. Aeriseste bine camera inainte de somn, nu adormi cu ochii in TV sau telefon, alunga orice gand si grija, etc.
  • Antreneaza-ti creierul. Acesta, ca si orice alt muschi trebuie antrenat. Dezleaga integrame, rezolva cateva exercitii de matematica, citeste (de exemplu seara, inainte de culcare), joaca sah, etc.
  • Oxigeneaza-ti creierul (citeste mai multe in articolul “Cum sa cresti eficient concentrarea si atentia”).

Susține blogul, dă articolul mai departe:

Distribuie: