Articolul de astazi se refera la miracolul din visine si la beneficiile lor nestiute, sau cunoscute in prea mica masura. Mai mici si mai acrisoare decat “suratele” lor, ciresele, de multe ori visinele raman cumva in “umbra”. Iata asadar cateva motive pentru care ar trebui sa consumi cat mai des visine. Iar ca bonus, si cateva sugestii de a le consuma, pentru cei care nu prea se dau in vant dupa gustul lor acrisor. Sugestii care ar putea sa functioneze si in cazul copiilor (care in general prefera ciresele si cam stramba din nasuc in fata visinelor).

Visine – compozitie

Visinele reprezinta un adevarat izvor de vitamine (C, A, B1, B2, B9, E, PP), dar si de minerale precum fosfor, fier, calciu, magneziu, zinc. De asemenea, acestea mai contin acizi, pectine, tanini, care le fac extraordinar de benefice pentru sanatate.

Visine – beneficii
  • Intaresc imunitatea

Datorita continutului bogat de vitamina C, visinele ajuta la intarirea imunitatii.

  • Reduc nivelul colesterolului

Fibrele si antioxidantii din visine scad nivelul colesterolului rau si previn depunerea de grasimi pe vasele de sange.

  • De ajutor in combaterea insomniei

Mai putin cunoscut, este faptul ca visinele contin melatonina. Astfel, daca vei manca aceste fructe inainte de culcare (nu multe, aproximativ 20 de visine), vei avea un somn mai odihnitor.

  • Benefice in curele de slabire

Este bine de stiut ca 100 g de visine contin aproximativ 60 de calorii. De asemenea, aceste fructe contin mai putin zahar decat ciresele, iar potasiul din visine te ajuta sa arzi mai repede caloriile.

  • Echilibreaza sistemul nervos

Antioxidantii ce se afla din plin in visine ajuta la o buna circulatie a sangelui, ceea ce duce la buna functionare a sistemului nervos.

  • Ajuta in prevenirea cancerului

Studiile efectuate in acest sens, au aratat faptul ca visinele sunt de ajutor in prevenirea cancerului.

  • Sustine buna functionare a digestiei

Deoarece visinele contin fibre, acestea au efect laxativ, asigurand astfel buna functionare a digestiei.

  • Ajuta la eliminarea toxinelor din organism
  • Consumul de visine are rol neuroprotector
  • Reface tesutul muscular
  • Reduce intensitatea durerilor

Datorita proprietatilor antiinflamatoare, consumul de visine te ajuta sa reduci semnificativ intensitatea durerilor articulare si musculare.

  • Ajuta la eliminarea acidului uric

Asadar, un consum regulat de visine se recomanda mai ales persoanelor care sufera de guta. De asemenea, visinele sunt recomandate si in afectiuni precum artrita sau reumatism.

  • Previn imbatranirea prematura
  • Redau vitalitatea si alunga depresia

Deoarece visinele contin magneziu, acestea alunga stari precum anxietate sau depresie, redand totodata vitalitatea.

Cum sa consumi visinele?

Bineinteles ca cel mai indicat ar fi sa le consumi in stare naturala. Totusi, pentu cei care nu prea adora gustul lor acrisor, iata mai jos doua idei care sper sa va placa.

  • Suc de visine

Stoarce sucul din visine, de preferat cu un storcator cu presare la rece si adauga putina miere de albine. Personal imi place mult mierea de Manuka (despre care puteti citi mai pe larg si in articolul “Raceala urata si rea, nu te vreau in viata mea!”). Iar in zilele fierbinti, cand simti nevoia sa te racoresti, poti adauga si 1-2 cuburi de gheata. Desigur, poti incerca sa le consumi si sub forma de compot, insa prin fierbere fructele isi mai pierd din calitati.

  • Adaugate in diverse prajituri

De exemplu in tarte sau chiar in salata de fructe: taie in cubulete fructele preferate, adauga visinele fara samburi, miere de albine, orneaza cu putina frisca (daca nu este frisca, nu-i suparare, merge sa pui si smantana) si gata salata!

Acestea fiind spuse, nu mai imi ramane decat sa va urez pofta buna….la visine! Iar daca mai aveti si alte idei nu ezitati sa ni le impartasiti si noua aici, pe ProSanatateSiNatura.ro, la rubrica “Comentarii”.

Susține blogul, dă articolul mai departe:

Distribuie: