Un leac pe cat de sanatos, pe atat de gustos. Supa de gaina este un adevarat medicament atunci cand esti racit sau in convalescenta, insa mai are si alte beneficii, mai putin cunoscute. In continuare vom vorbi atat despre aceste beneficii, cat si despre modul de preparare.

Supa de gaina – beneficii
  • Raceala si gripa

Este dovedit stiintific faptul ca supa de gaina chiar ajuta organismul sa lupte impotriva virusilor. Astfel, simptomele racelii precum nas infundat, dureri de gat si de cap, etc, pot fi alungate cu acest preparat care are proprietati antiinflamatoare dovedite. Iar supa va deveni si mai gustoasa daca in ea veti adauga si taitei de casa. Imi aduc aminte ca mama asa o prepara si era deosebit de gustoasa!

  • Utila pentru articulatii, oase, par si piele

Supa de pui este bogata in colagen, gelatina, acid hialuronic, calciu si magneziu. Acest lucru o face sa fie benefica atat pentru oase si articulatii, cat si pentru par si unghii. Deci supa de pui este buna in cazuri de inflamare cronica.

Supa de pui este un preparat excelent si daca doriti sa pierdeti din kilograme dar vreti sa mancati si sanatos (si satios) totodata. In acest caz insa trebuie sa folositi doar carne slaba de pui, fara piele si de asemenea, sa nu adaugati ulei la supa, ci doar legume.

  • Utila pentru inima

Asta datorita continutului de vitamina B6.

  • Buna pentru sistemul nervos

Carnea de pui are in compozitie proteine si vitamine precum A, B1, B2, B3, B6. Acestea au rol benefic asupra proceselor metabolice si asupra sistemului nervos.

Mod de preparare
Ingrediente:
  • 1 kg carne de pui
  • 1-2 cepe
  • 2 morcovi potriviti
  • radacina de patrunjel
  • un ardei gras
  • un ou (pentru taitei)
  • faina
  • sare dupa gust

Se pun la fiert (in aproximativ 2 litri de apa) carnea impreuna cu legumele spalate si curatate. Intre timp se fac taiteii astfel: se amesteca un ou cu un praf de sare si cu faina pana cand se obtine un aluat suficient de tare ca sa puteti intinde o foaie pe care apoi o taiati in fasii subtiri. Eu fac taiteii de aproximativ 2 mm grosime si 4 cm lungime. Ei isi mai maresc volumul la fiert. Cand legumele si carnea sunt aproape fierte, se adauga si taiteii de casa. Se pune si sare dupa gust. In cazuri de raceala sau gripa, supa se serveste cat mai calda, dar nu fierbinte. Puteti presara deasupra si patrunjel verde tocat. Acesta este foarte bogat in vitamina C.

Daca acest articol v-a placut, nu uitati sa ii dati un share si catre prietenii vostri. De asemenea, nu uitati sa va abonati pentru a fi la curent cu toate noutatile de aici, de pe ProSanatateSiNatura.ro.

Tot din aceasta categorie mai putei citi si “Un leac pe zi: satou de ou” sau “Un leac pe zi: baile cu apa sarata”.

 

Susține blogul, dă articolul mai departe:

Distribuie: