Chiar ca da, o ceasca de cafea dimineata, reprezinta un adevarat motoras care ne pune in miscare, care ne binedispune si ne da energie.

De ce am ales sa vorbesc despre cafea? Pentru ca pe langa faptul pe care l-am mentionat deja mai sus, aceasta are de asemenea o serie de beneficii asupra sanatatii noastre. Desigur insa, ca pentru asta ar trebui sa respectam totusi cateva reguli pe care multi dintre noi le “uita”. Am facut si eu aceste greseli, recunosc, pana cand am inceput sa resimt anumite neplaceri si mi-am dat seama ca este momentul sa incep sa ma bucur de cafea dar respectand totodata cele cateva reguli despre care va vorbeam si pe care le voi enumera mai jos.

Cand devine cafeaua nociva?
  • In primul rand cafeaua devine nociva atunci cand o bem intr-o cantitate prea mare. O ceasca de cafea dimineata ar trebui sa fie suficienta (probabil ca aici multi dintre voi veti zambi si veti spune ca si cana este tot o ceasca, dar mai mare). Da, stiu, insa tine de obisnuinta. Si pentru ca intr-adevar, este foarte greu sa renuntam brusc la o cantitatea mai mare de cafea de car ar trebui, putem reduce aceasta cantitate treptat.
  • Este bine ca inainte de a bea lichidul “magic”, sa luati mai intai micul dejun. Ganditi-va ca aveti in organism un alt motor numit ficat, foarte important si de care veti avea nevoie toata viata. Iar daca nu ii dati un mic dejun sanatos mai intai, ci o cafea (si eventual doar cafea), acesta va avea de suferit. Stiu asta pentru ca am facut aceasta greseala. Dupa un timp este posibil sa simtiti greata, oboseala la un efort mai mare, etc.
  • Cafeaua-ceai este iarasi o greseala. Pe care de asemenea obisnuiam sa o fac. Si dupa cum stiti, o cantitate prea mare de zahar este foarte daunatoare pentru sanatate. Daca totusi nu puteti renunta la cafeaua dulce, incercati sa inlocuiti zaharul cu mierea de albine.
  • Cafeaua prea fierbinte este iarasi o greseala. Nu spune nimeni sa o beti rece, insa gasiti o cale de mijloc. Incercati sa o beti calduta, nu fierbinte (cititi mai multe despre asta in articolul “Top zece reguli de aur pe care sa le respectam la masa”).
Ce beneficii ne aduce cafeaua

Dar sa vorbim acum si despre beneficiile cafelei, despre ce plus ne aduce ea in privinta sanatatii. Desigur, este bine de stiut ca aceasta nu este indicata daca aveti probleme gastrointestinale, iar daca urmeaza sa deveniti mamica, este bine sa consultati un medic de specialitate inainte de a bea cafea.

  • Prin continutul de cafeina, cafeaua ajuta la mentinerea concentrarii, imbunatateste memoria (este un puternic stimulent al creierului), alunga oboseala.
  • Cafeaua are rol antioxidant ajutand la protectia celulelor impotriva actiunii radicalilor liberi.
  • Are rol in reglarea nivelului de glicemie din sange si ajuta astfel organismul sa dozeze in mod corect secretia de insulina.
  • Studii in domeniu au demonstrat ca o ceasca de cafea simpla pe zi reduce riscul dezvoltarii hemoragiilor cerebrale.
  • De asemenea, cercetarile au aratat faptul ca cei care consuma moderat cafea au sanse mai mici cu pana la 60% sa se imbolnaveasca de Alzheimer si Parkinson.

Si daca ati ajuns pana la finalul acestui articol, inseamna ca va pasa de sanatatea voastra, ceea ce este un lucru foarte bun. Si tot pentru o sanatate mai buna va recomand si produsele de pe Plantum.ro. Puteti doar sa va uitati sau chiar sa comandati, cu doar un simplu click aici.

Iar daca v-a fost de folos acest articol, nu uitati sa dati un share catre prietenii vostri si de asemenea sa va abonati pentru a nu pierde cele mai noi si utile articole.

Susține blogul, dă articolul mai departe:

Distribuie: